Zupa krem z brokułów

Kremowa zupa z brokułów to idealny pomysł na pierwsze danie. Zupa jest sycąca i smaczna, a jej główny składnik - brokuły - są nieocenionym źródłem witamin i minerałów. Brokuły dzięki swym właściwościom zdrowotnym chronią przed rakiem, wrzodami żołądka, anemią, a także regulują poziom cukru we krwi. W naszym domu zupy kremowe pojawiły się przez przypadek. Moi synowie we wczesnym dzieciństwie mieli dziwną i niezrozumiałą dla mnie awersję do wszelkich warzyw, które nie były ziemniakami. Ogromnie mnie to martwiło ale także denerwowało ponieważ nakłonienie ich do zjedzenia zupy jarzynowej graniczyło z cudem. W akcie desperacji postanowiłam poeksperymentować z zupami kremowymi. Na moje szczęście okazało się to strzałem w dziesiątkę. Moi synowie byli przekonani, że w zupie którą jedzą nie ma nic oprócz grzanek i pałaszowali po całym talerzu bez mrugnięcia okiem. Dla mnie było to zwycięstwo ponieważ mogłam tam „przemycić” w zasadzie wszystko co zdrowe. Najważniejsze, że wszyscy byliśmy zadowoleni. Moje dzieci ponieważ nie widzieli pływających warzyw i ja ponieważ jedli wszystko. Teraz kiedy mają już "swoje" lata, nie muszę ich zmuszać do jedzenia jarzyn w zupie ale i tak zupy kremy nie znikają z naszego stołu bo są naprawdę pyszne. Przepis zamieszczony dzisiaj jest lekkostrawny, bez śmietany, w zasadzie można go nazwać fit . Grzanki przygotowane są z chleba żytniego ponieważ od pewnego czasu nie toleruję pszenicy. Oczywiście możecie ją wzbogacić śmietaną, czy też wywarem mięsnym, jednak ta wersja jest naprawdę bardzo smaczna nie tylko dla będących na diecie ;) . 







Składniki:
1 brokuł
1 marchewka
1 pietruszka
kawałek selera
1 ziemniak
2 ząbki czosnku
1 prostokątny serek topiony śmietankowy
1 łyżka masła
2 łyżki jogurtu naturalnego (lub śmietany)
bazylia, oregano,tymianek
Sól, pieprz do smaku
1 łyżeczka soli słonecznej
kilka kromek żytniego chleba na grzanki
odrobina tartego parmezanu

Przygotowanie:
Brokuły myjemy, dzielimy na różyczki i zalewamy wodą w garnku pojemności 2l. Pozostałe warzywa obieramy i kroimy w dowolny sposób. Podsmażamy je na maśle. Po zagotowaniu wody z brokułami dodajemy podsmażone warzywa. Gdy warzywa będą miękkie dodajemy do wywaru serek topiony, rozgnieciony czosnek i przyprawy. Gotujemy do momentu kiedy serek się rozpuści i dokładnie miksujemy wszystko. Zabielamy jogurtem. Zupę podajemy z grzankami lub groszkiem ptysiowym.
Tak samo możemy przygotować zupę krem z innych warzyw. Równie smaczna jest z cukinii a także ze szpinaku. 

 Chleb na grzanki kroimy w kostkę i prażymy na patelni na niewielkim ogniu do przyrumienienia.
Zupę nalewamy na talerze , dodajemy grzanki i na wierzch ścieramy trochę parmezanu. 

Smacznego!

Komentarze