Papryka po chorwacku

Przepis na tą paprykę przewija się na każdym "internetowym rogu". Patrzyła, czytałam i nie mogłam się zdecydować. Jednak moja ciekawość smaków wygrała i powstało kilka słoiczków papryki po chorwacku czyli papryki w zalewie musztardowej. Nie żałuję. Papryka jest bardzo smaczna i na pewno znajdę dla niej wiele zastosowań. Nie byłam tylko przekonana do przetrzymywania tak przygotowanej papryki bez pasteryzacji dlatego moja została poddana temu zabiegowi. Pasteryzowałam króciutko tylko przez 5 min żeby słoiczki mi się ładnie zamknęły. Nie wpłynęło to na smak papryki. Próbowałam i tę pasteryzowana jak i niepasteryzowaną.




Składniki:
Ok.10 - 12 papryk (mogą być różnokolorowe)
1 szklanka octu
1 szklanka wody
2 łyżki cukru
1 łyżka soli
kilka ziaren kolorowego pieprzu
kilka ziaren ziela angielskiego
ok. 5 listków laurowych
mały słoik musztardy łagodnej (240 g)
pół szklanki oleju

Przygotowanie:

Paprykę umyć, pozbawić gniazd nasiennych, pokroić w wąskie paseczki.
 Z wody, octu, cukru, soli i przypraw przygotować zalewę. Włożyć do niej paprykę i zagotować. Ilość zalewy w stosunku do papryki jest naprawdę niewielka ale wystarczy by papryka nam zmiękła. Od momentu zagotowania, gotować ok. 5 minut mieszając od czasu do czasu.
 Przecedzić paprykę i pozostawić do ostygnięcia. Zalewę wylać.
 Musztardę i olej wymieszać przy pomocy trzepaczki. Dodać zimną paprykę. Wymieszać.
 Nałożyć do słoików i mocno zakręcić. Z podanych składników powinno wyjść ok. 4 słoików 330 ml. Nie wymaga pasteryzacji, spokojnie wytrzyma całą zimę.

Smacznego !

Komentarze