Keczup z cukinii

Keczup z cukinii to ostatnio hit internetu. Gdzie nie kliknąć tam różne przepisy na ten keczup. Postanowiłam wypróbować i ja. Pierwsza tura z przepisu wyciągniętego gdzieś z zakamarków internetu wyszła jak na nasz gust za słodka. Ale bez obaw wykorzystam go do innych celów. Np do dań a'la chińczyk sprawdza się idealnie. Postanowiłam zrobić jeszcze jedno podejście. Przepis dostałam od koleżanki, wypróbowany, smaczny. Jednak postanowiłam go zmodyfikować po swojemu. Okazało się to strzałem w dziesiątkę. Tym razem wyszedł świetny. Super smakuje zarówno na kanapce jak i jako dodatek do parówek czy kiełbasek. Polecam gorąco.



Składniki:
1,5 kg cukinii już obranej i oczyszczonej z pestek
0,5 kg cebuli
300 g cukru
1 szkl octu 10%
2 łyżeczka czarnego pieprzu
1 łyżeczka białego pieprzu ( można zamienić na pieprz cayenne)
2 łyżeczka papryki słodkiej
1 łyżeczka papryki ostrej lub chili
600 g koncentratu pomidorowego
opcjonalnie zioła np bazylia

Przygotowanie:
Oczyszczoną cukinię zetrzeć na tarce o grubych oczkach, cebulę pokroić w piórka. Cukinię i cebulę zasypać garścią soli i wymieszać. Odstawić na 6 godzin. U mnie stało całą noc. Po tym czasie dodać cukier i gotować około 30 min często mieszają aby się nie przypaliło. Potem dodać pozostałe składniki i gotować jeszcze 15 min. Teraz dodać zioła wg uznania. Całość zblendować na gładką masę. Gorące przekładać do wyparzonych słoiczków. Zakręcić i odstawić do góry dnem. Po ostygnięciu pasteryzować około 15 min. 

Smacznego !


Komentarze