Chleb z kaszą jaglaną

Od kilku dni "na tapecie" mam chleby. Razem z koleżanką szukamy nowych i ciekawych przepisów na domowe chlebki. Z otrębami, z dynią, z ziarenkami i z mnóstwem innych dodatków. Wpadł nam w ręce przepis na chleb z kaszą jaglaną. Ponieważ jestem fanką kaszy jaglanej musiałam wypróbować ten przepis. I nie żałuje. Chleb jest po prostu genialny. Mięciutki, pachnący. Jeśli nie lubicie kaszy, nie martwcie się, nie jest ona wyczuwalna w smaku. W oryginale chlebek nazwany jest nocnym, ponieważ po wyrobieniu zostawiamy go na noc w lodówce a pieczemy rano. Ale ja oczywiście musiałam zrobić po swojemu i piekłam go w dzień i leżakował tylko godzinę w cieple. Zamieniłam także część drożdży na zakwas. Podam Wam oba przepisy. Pierwszy oryginalny a drugi zmodyfikowany. Spróbujcie koniecznie.Chleb pierwsza klasa



Przepis I 
Składniki:
500 g maki pszennej
150 g ugotowanej kaszy jaglanej
2 łyżeczki suszonych drożdży ( 25g świeżych)
300 ml letniej wody
1 łyżeczka soli
1 łyżeczka cukru
5 łyżek siemienia lnianego

Przygotowanie:
Drożdże rozcieramy z cukrem i odstawiamy do wyrośnięcia.( Suszone drożdże dodajemy bezpośrednio do mąki.) Wszystkie składniki mieszamy w misce i wyrabiamy ciasto przez około 5 min. Ciasto będzie dość elastyczne. Przekładamy ciasto do wysmarowanej tłuszczem i obsypanej bułką tartą  keksówki, przykrywamy ściereczką i wkładamy na noc do lodówki. Rano wyciągamy ciasto i odstawiamy na 1 godzinę w ciepłe miejsce do wyrośnięcia. Pieczemy w piekarniku nagrzanym do temperatury 200 stopni przez około 40 min.

Przepis II
Składniki:
500 g mąki
150 g ugotowanej kaszy jaglanej
15 g drożdży
150 g zakwasu
150 ml wody ( w razie konieczności można zwiększyć ilość )
1 łyżeczka soli
1 łyżeczka cukru
5 łyżek siemienia lnianego

Przygotowanie:
Drożdże rozcieramy z cukrem i odstawiamy do wyrośnięcia. Wszystkie składniki mieszamy w misce i wyrabiamy ciasto przez około 5 min. Przekładamy ciasto do wysmarowanej tłuszczem i obsypanej bułką tartą keksówki, przykrywamy ściereczką i odstawiamy w ciepłe miejsce na około 1 godzinę. Pieczemy w piekarniku nagrzanym do temperatury 200 stopni przez około 40 min. 

Smacznego!

Komentarze